خوش گذروونی+دستبند دوستی
خوش گذروونی+دستبند دوستی

در طبقه بندی رتبه بندی کشورها از نظر سرعت اینترنت خانگی که Speedtest.net در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۰ از میان از میان ۱۵۲ کشور بررسی شده ایران پس از کشورهایی مانند ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق، پاراگوئه و جزایر ترک و کایکاس با سرعتی برابر ۰٫۶۱ مگابیت بر ثانیه در رتبه ۱۴۴ قرار گرفته است

چند نمونه

کره جنوبی – موسسه “آکامای” (Akamai) در گزارش پایانی سال ۲۰۰۹ خود سرعت متوسط اینترنت در کشور کره جنوبی را ۶/۱۴ مگابیت برثانیه اعلام و کره را به عنوان کشوری که بالاترین سرعت اینترنت را به کاربران عادی عرضه می کند معرفی کرد.

کره جنوبی سریعترین اینترنت خود را با قیمت ۵۰/۲۸ دلار در ماه ارائه می کند در شرایطی که برپایه گزارش اداره ملی آمار در این کشور، متوسط درآمد کره جنوبی برای یک خانواده کارگر با حداقل تحصیلات ۲۷ هزار و ۳۸۴ دلار است.

ژاپن – ژاپن به عنوان اولین قدرت فناوری آسیا توانست در این طبقه بندی با سرعت متوسط ۹/۷ مگابیت بر ثانیه رتبه دوم را به دست آورد.

بدیهی است که در کشوری چون ژاپن، اینترنت با سرعت های متفاوتی عرضه می شود. برای مثال به تازگی تله کام ژاپن (NTT) سرویس ویژه ای را برای کاربران خانگی خود عرضه کرده است که از طریق فیبر نوری حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را با قیمت ۶۳ دلار در ماه عرضه می کند.

اینترنت

در شرایطی که برطبق گزارش وزارت کار ژاپن، متوسط درآمد یک خانواده در این کشور سالانه ۶۰ هزار و ۶۰۰ دلار آمریکا است.

آمریکا – در طبقه بندی سرعت اینترنت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۹ آکامای، آمریکا با سرعت متوسط ۹/۳ مگابیت برثانیه رتبه هجدهم را به دست آورد.

در این کشور اینترنت با قیمت متوسط ۵۰/۴۵ دلار در ماه ارائه می شود و متوسط درآمد یک خانواده برپایه گزارش کمیته سرشماری آمریکا ۴۵ هزار و ۶۰۰ دلار در سال است.

ایتالیا – در این طبقه سرعت متوسط اینترنت ۸/۲ مگابیت برثانیه به ثبت رسیده است. اینترنت ADSL از طریق فیبرنوری در این کشور با قیمت متوسط ۲۵ دلار در ماه عرضه می شود، درحالی که درآمد متوسط یک خانواده کارگر دارای دو فرزند در این کشور برپایه گزارش سازمان بین المللی همکاریها و توسعه اقتصادی ۳۶ هزار و ۹۴۳ دلار در سال است.

سوئیس – این کشور با سرعت متوسط ۵ مگابیت برثانیه در رتبه هشتم طبقه بندی آکامای قرار گرفت. برپایه گزارش سازمان همکاریها و توسعه اقتصادی، درآمد متوسط خانواده در این کشور ۶۴ هزار و ۸۷۷ دلار در سال است.

هند – برطبق این طبقه بندی سرعت متوسط اینترنت در هند ۸۹۷ کیلوبیت برثانیه است. در این کشور نیز اینترنت با سرعتهای مختلفی به کاربر خانگی عرضه می شود که برای مثال قیمت اینترنت با سرعت ۲۵۶ کیلوبیت برثانیه برابر با حدود ۱۴ دلار درماه است.

این درحالی است که ارائه اینترنت پرسرعت در برخی کشورها می تواند نسبت به خدمات مشابه در سایر کشورها با قیمت بالاتری ارائه شود که در این مورد باید به سطح زندگی، میزان تورم و متوسط درآمد خانواده ها در آن کشور توجه کرد

جایگاه ایران

در طبقه بندی رتبه بندی کشورها از نظر سرعت اینترنت خانگی که Speedtest.net در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۰ از میان از میان ۱۵۲ کشور بررسی شده ایران پس از کشورهایی مانند ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق، پاراگوئه و جزایر ترک و کایکاس با سرعتی برابر ۰٫۶۱ مگابیت بر ثانیه در رتبه ۱۴۴ قرار گرفته است.

هم ‌اکنون و براساس تعرفه جدید اعلام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات، نرخ پهنای باند ۶۴ کیلو بیت بر ثانیه مبلغ ۸۶۸ هزار ریال، ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه یک میلیون و ۷۳۶ هزار ریال، ۲۵۶ کیلو بیت بر ثانیه رقم دو میلیون و ۶۰۴ هزار ریال، ۵۱۲ کیلو بیت بر ثانیه مبلغ چهار میلیون و ۳۴۰ هزار ریال، برای ۱۰۳۴ کیلو بیت رقم هفت میلیون و ۸۱۲ هزار ریال و برای ۲۰۴۸ کیلو بیت رقم ۱۳ میلیون و۸۸۸ هزار ریال است.

به طور متوسط اینترنت خانگی پرسرعت ADSL با سرعت تنها ۱۲۸ کیلوبیت برثانیه با قیمت متوسط ۲۰ هزار تومان در ماه (۲۰ دلار در ماه) ارائه می شود.

این در شرایطی است که درآمد متوسط یک خانواده ایرانی بنابر اعلام بانک مرکزی ۷۳۰ هزار تومان در ماه (۸ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان در سال و یا ۸ هزار و ۴۶۳ دلار در سال) است که بر اساس همین آمار متوسط هزینه های ماهانه هر خانواده ایرانی حدود یک میلیون تومان در ماه اعلام شده است.

بنابراین در شرایطی که در کشورمان هر خانواده متوسط ایرانی در هر ماه با کسری بودجه بیش از ۳۰۰ هزار تومان برای تامین مخارج عادی خود مواجه است و سرعت اینترنت خانگی با سرعت متوسط ۶۱/۰ مگابیت برثانیه در رتبه ۱۴۴ جهانی قرار دارد بنابراین به نظر می رسد که قیمت اینترنت در ایران برپایه سرعت ارائه شده بسیار بالاتر از قیمت سرعت اینترنت در کشورهایی است که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفتند.



آگهی بهترین وبلاگ

 بهترین وبلاگ
قالب وبلاگ قالب بلاگفا
Sponsored by : وبلاگ

افزايش آمار بازديد
شارژر خورشیدی(اورجینال) همه کاره http://www.a20.ir/probuy.php?wid=14518&id3=16164

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ 6 / 9 / 1389برچسب:, توسط نیلو